Pozyskaj nowych pacjentów, którzy szukają lekarza przez Internet. Dodaj informacje o sobie i swoim gabinecie do ogólnopolskiej bazy lekarzy i gabinetów lekarskich w serwisie DoktordlaCiebie.pl. Podstawowe informacje umieścisz bezpłatnie, a założenie konta i uzupełnienie informacji zajmie Ci mniej niż 10 minut.
Poznaj szczegóły oferty i Dołącz do DoktordlaCiebie.pl
Data publikacji: 2016-02-03
Tym razem skupię się na temacie, który został delikatnie dotknięty w artykule pod tytułem Reklama dla lekarza i gabinetu - czyli co wolno, a czego nie wolno z punktu widzenia prawa . Temat dotyczy budowy wizerunku w Internecie czyli tak zwanego Internetowego Public Relations. Tak się składa, że bardzo często kwestie internetowe są przez lekarzy odkładane na później. Kiedy natomiast na rynek wchodzi firma z dużym kapitałem i zaczyna zakładać sieć przychodni, to wraz ze specjalistami od urządzania wnętrz zatrudnia, ekspertów do zbudowania odpowiedniego zaplecza w Internecie. Przyjrzyjmy się zatem bliżej kwestii wizerunku lekarza i gabinetu w Internecie.
Data publikacji: 2016-01-28
Mamy zaszczyt już po raz jedenasty zaprosić Państwa na konferencję, gdzie poruszone zostaną najbardziej aktualne tematy z zakresu zarządzania w podmiotach leczniczych - ?Ogólnopolskie Forum Ochrony Zdrowia? to czas i miejsce, gdzie grono specjalistów wymieni się swoimi doświadczeniami oraz poruszy tylko najistotniejsze tematy.
Data publikacji: 2015-10-21
Często mówi się, że oczy są "zwierciadłem duszy". Dziś, aż tak głęboko zaglądać nie będziemy, jednak postaram się pokazać dlaczego podczas wywiadu z pacjentem warto więcej uwagi poświęcić kontaktowi wzrokowemu oraz jakie znaczenie ma jakość tego kontaktu dla pacjenta.
Data publikacji: 2015-10-14
Powitanie pacjenta w gabinecie mamy już za sobą. Wszyscy zajęli już swoje miejsca. Lekarz w bezpiecznej pozycji za swoim wielkim biurkiem, do tego zwykle zwrócony wzrokiem w stronę drzwi. Pacjent najczęściej siedzący plecami do drzwi na mniejszym krześle, przed biurkiem, na którym często brakuje miejsca by oprzeć rękę. Dziś skupimy się na tym co zrobić żeby pomimo tych i innych różnic wizyta była miłym doświadczeniem dla pacjenta.
Data publikacji: 2015-09-20
W ostatnim artykule pt. Wstęp do komunikacji z pacjentem, czyli co dla kogo jest ważne? opisywałem kilka szczególnie istotnych kwestii z punktu widzenia pacjenta. Wspomniałem m. in. o tym, jak ważne dla pacjenta jest to, by podczas wizyty czuł, że lekarz się nim szczerze opiekuje i o niego troszczy. Zobaczmy zatem co buduje takie uczucie już od progu.
Data publikacji: 2015-09-01
Relacja lekarza i pacjenta jest bardzo specyficzna i wrażliwa na wszystkie szczegóły. Podczas wizyty to lekarz pracuje z pacjentem, a nie odwrotnie, dlatego też umiejętność komunikacji po stronie lekarza decyduje o tym jak wygląda cała wizyta. Mając na myśli komunikację nie chodzi tu tylko o to, co lekarz mówi, ale również o to, w jaki sposób to mówi, jaki komunikat podświadomie przekazuje pacjentowi mowa ciała lekarza. Istotnym jest także to, na ile lekarz potrafi słuchać tego, co pacjent próbuje mu przekazać.
Zanim, w kolejnych artykułach skupimy się na poszczególnych aspektach komunikacji w gabinecie zastanówmy się, co w relacji pacjenta jest najważniejsze dla każdej ze stron.
Data publikacji: 2015-08-18
Pomimo kilku mniej lub bardziej rzucających się w oczy różnic występujących pomiędzy jedną i drugą działalnością, można także zauważyć wiele części wspólnych. Kiedy jednak zbadamy temat dokładniej okaże się, że pewne wspólne cechy znacząco się różnią. Przyjrzyjmy się, zatem temu bliżej.
Data publikacji: 2015-08-13
Na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 możliwa forma reklamy dla lekarzy i gabinetów lekarskich została bardzo mocno ograniczona. Właściwie można by rzec, że reklama nie powinna mieć w ogóle miejsca. Wszelkie informacje dotyczące gabinetu lub lekarza nie powinny nosić jej znamion. Jednak jest kilka możliwości, z których można skorzystać.